Za priču više: Tabor na Kidisu

prikaz zbirke „Tabor na Kidisu” Radmila Anđelkovića

Svemirski Cigani: esnaf ljudi kojima Đavo ne da mira, već lutaju Galaksijom u potrazi za onim što niko drugi ne uspeva da nađe. Važno je, pritom, uzeti dobru kintu, kao trofej. A još je i važnije od potrage napraviti dobru priču – najbolju priču, onu kojom će pobediti na godišnjem okupljanju svemirskih Cigana na planeti Kidis.

Grej Svaruk Hening: svemirski Ciganin koji od poslodavaca izvlači bolju kintu nego ostali, i koji najčešće ima najbolju priču, mada je u stanju da se odrekne pobede na okupljanju kako bi pobedio u nečemu što mu je važnije, kao što je dobijanje devojke. Za razliku od mnogih svemirskih junaka, premda ume da se bori, oružje izbegava; stvari bi radije rešavao dovitljivošću nego pucaljkom.

Zbirka „Tabor na Kidisu” Radmila Anđelkovića, prva knjiga „Letopisa svemirskih Cigana”, sadrži šest priča o Greju Svaruku Heningu, njegovim avanturama, njegovim potragama, onome što je našao i čega se odrekao, suparništvu sa Vladimirom Romom oko pobede na takmičenju za najbolju priču, prepekanu kome ne može da odoli.

U ovoj zbirci, Grej Svaruk Hening će se suočiti sa prejakim rečima („Zov Zemlje”), tražiće pravno-penalni program a naći i devojku svog života („Ginekoid za Ciganina”), pokušaće da poslodavcu prenese braba, a ispašće da uz braba ide i brabon („Najveći zoo-vrt u Galaksiji”), tražiće retki asahazi-umak a pomoći obnavljanje drevne rase („Franko isporuka”), upustiće se u potragu za veoma posebnim čovekom a otkriti nov svemir („Došljak sa planete ludaka”), i učestvovaće u zavitlavanju novinara koji bi žarko želeo da napiše izveštaj sa Kidisa. U svakoj potrazi, ispašće da je našao znatno više nego što je tražio.

„Tabor na Kidisu” je zbirka naučnofantastičnih priča o lutanju, potrazi, nalaženju, o ishodištu koje može biti „tamo negde u svemiru”, ali i unutra, u čoveku – ili znatno dublje. Priče su nastajale i većim delom su i objavljene u poslednjih 25 godina; većinu ovih priča je lako moguće zamisliti na stranicama legendarnog časopisa „Sirius”. Oni koji su voleli „Sirius” će verovatno uživati i u ovim pričama, a oni koji nikada nisu držali u rukama ovaj časopis bi iz zbirke „Tabor na Kidisu” mogli da vide kako je to nekad izgledalo.

Poslednje ažurirano ( petak, 24 februar 2012 14:55 )